Tips voor tijdens De Bandenwisselweken – extra onderhoud- of reparatieadvies

Beperk uw werkzaamheden tijdens De Bandenwisselweken niet alleen tot het wisselen van banden. Als u iedere auto op een aantal basispunten controleert en de klant een onderhoud- of reparatieadvies geeft, zullen uw klanten dat waarderen. Tegelijkertijd werkt u aan uw werkplaatsbezetting voor de rustigere periode na De Bandenwisselweken.

Nu constateren, later uitvoeren
Op het moment dat een wiel is gedemonteerd, heeft de monteur goed zicht op de staat van de remmen en de schokdempers. Ook een beschadiging van een wiel valt dan goed op. Vertel uw klanten wat u constateert en bied aan om de werkzaamheden op een later moment uit te voeren. De meeste klanten zullen daar positief op reageren.

Breng uw dienstverlening onder de aandacht
Als uw klanten niet weten dat u bijvoorbeeld sneeuwkettingen verhuurt of desgewenst wielen wast voordat ze in de opslag gaan, zal niemand ernaar vragen. Promoot daarom uw diensten en kwaliteiten door er aandacht aan te besteden op uw balie en in de wachtkamer. Vertel automobilisten met één set wielen over de voordelen van een tweede set. Wijs klanten met een defecte TPMS-sensor op de voordelen van TPMS en op de APK-regelgeving. Uw klanten merken dat u met hen meedenkt en dat hun auto bij u in goede handen is.

Nog een laatste tip: zet uw diensten (zoals verhuur van winterbanden, sneeuwkettingen of skiboxen) zichtbaar op uw website. Ook daar komen uw (potentiële) klanten.

Bron: VACO