VERKOOP ALLSEASON-BANDEN STIJGT STERK

Het universele autobedrijf blijkt haar klanten met name zomerbanden te verkopen, hoewel het aandeel allseason-banden blijft stijgen. Ondanks dat steeg ook het aandeel zomerbanden weer, ten koste van de winterbandenverkoop. Dat blijkt uit de WESP-cijfers (data afkomstig van bijna 1.100 autobedrijven) over de afgelopen 12 maanden.

Nu de bandenwisselweken er weer aankomen een trend om bij stil te staan. Zeker nu de meeste bandenfabrikanten hun aanbod all season op orde hebben en de consument vaker vraagt om dit type band. Kijken we naar de afgelopen 5 jaar, dan is het aandeel van de allseason-banden van 10,4 procent in 2017 toegenomen tot gemiddeld 21,2 procent over de afgelopen 12 maanden. De afgelopen twee maanden lag het aandeel volgens de bandendistributeurs zelfs al op bijna 30 procent!

Aandeel bandentypen in procenten

2021 2020 2019 2018 2017
Winterbanden 3,5 7,9 12,3 13,7 13,9
Allseason-banden 21,2 18,7 16,1 12,8 10,4
Zomerbanden 75,3 73,4 71,7 73,5 75,7
ASM | 13092021 | Bron: WESPBron: Aftersales Magazine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *